Στο Κτηνιατρικό Κέντρο Πύργου, η φροντίδα της γάτας σας είναι σε καλά χέρια.

Αποφασίσατε να υιοθετήσετε ένα γατάκι; Πολύ καλά κάνατε!

Στο Κτηνιατρικό Κέντρο Πύργου είμαστε πάντα στη διάθεσή σας, για να σας προσφέρουμε συμβουλές και ιατρική φροντίδα, για να έχει πάντα η γάτα σας την ποιότητα ζωής που της αξίζει.

Κτηνίατρος ζώων συντροφιάς

Οι τακτικές επισκέψεις σε ένα κτηνιατρικό κέντρο, ειδικά τους πρώτους μήνες της ζωής της, είναι απαραίτητες για την υγιή ανάπτυξη μιας γάτας. Οι επισκέψεις αυτές περιλαμβάνουν εμβολιασμούς, αποπαρασιτώσεις και προληπτικές εξετάσεις για να διαπιστώσουμε την κατάσταση της υγεία της νέας σας γάτας.

Οι γάτες δεν εκδηλώνουν τον πόνο τους, γι’ αυτό και δεν είναι εύκολο για εσάς να διαπιστώσετε εύκολα αν το κατοικίδιό σας αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα υγείας. Η εμπειρία ενός κτηνιάτρου, σε συνδυασμό με την κατάλληλη εξέταση, μπορεί να διαγνώσει έγκαιρα ένα πιθανό πρόβλημα της γάτας σας.

Και μην ξεχνάτε: η επίσκεψη στον κτηνίατρο είναι αναγκαία κάθε χρόνο μετά τη συμπλήρωση του ενός έτους της γάτας, για να παραμείνει χαρούμενη και υγιής, ειδικά αν περνάει πολλές ώρες έξω, στον κήπο.

Κτηνίατρος ζώων συντροφιάς

Βασικές συμβουλές για την καλή υγεία της γάτας

Εμβόλια

Οι ετήσιοι εμβολιασμοί στις γάτες είναι σημαντικοί για την πρόληψη από ασθένειες όπως τον ερπητοϊό, τον καλυκοϊό (λοίμωξη αναπνευστικού).

1ος εμβολιασμός
Χορηγείται όταν το γατάκι συμπληρώσει 9-10 εβδομάδες της ζωής του και προστατεύει από την πανλευκοπενία της γάτας, τον έρπητα των αιλουροειδών (fHV) και τον καλυκοϊό των αιλουροειδών (FCV).

2ος εμβολιασμός
Γίνεται έναν μήνα με τον πρώτο εμβολιασμό και ενισχύει την προστασία από τις προαναφερθείσες ασθένειες και τον ιό λευχαιμίας των αιλουροειδών (FeLV).

Ετήσιος εμβολιασμός
Επαναλαμβάνεται μία φορά το χρόνο, αυξάνοντας την προστασία από τις προαναφερθείσες νόσους.

Αποπαρασίτωση

Η αποπαρασίτωση της γάτας από ψύλλους και τσιμπούρια, εξωτερικά, καθώς και από σκουλήκια, εσωτερικά, είναι πολύ σημαντική για την υγεία της γάτας. Επιβάλλεται ιδιαίτερα για τις γάτες που περνούν πολύ χρόνο εκτός σπιτιού, καθώς προλαμβάνουν από δερματικές ενοχλήσεις και σοβαρές ασθένειες που μεταφέρονται μέσω των παρασίτων και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής της γατούλας.

Στείρωση

Οι θηλυκές γάτες μπορούν να στειρωθούν μόλις αρχίσουν να έχουν οίστρο, για να αποφευχθεί κάποια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Οι αρσενικοί γάτοι, επίσης μπορούν να στειρωθούν από 4 μηνών, μειώνοντας σημαντικά και την πιθανότητα να κολλήσουν σεξουαλικώς μεταδιδόμενες λοιμώξεις (ΣΜΛ), την περίοδο του ζευγαρώματος.

Τροφή

Κάθε γάτα είναι διαφορετική και η ποσότητα φαγητού που χρειάζεται εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως, την ηλικία, το μέγεθος, την κατάσταση της υγείας της ή τον τρόπο ζωής της. Τα γατάκια μέχρι 6 μηνών χρειάζονται 3 γεύματα τη μέρα, ενώ από 6 μηνών και πάνω τα δύο γεύματα την ημέρα είναι επαρκή. Για τις γάτες 1 έτους και πάνω, ένα γεύμα την ημέρα είναι αρκετό.

Στο Κτηνιατρικό Κέντρο Πύργου σας δίνουμε το κατάλληλο πλάνο διατροφής για τις ανάγκες της δικής σας γάτας, ενώ στο pet shop μας μπορείτε να βρείτε τις κατάλληλες τροφές για κάθε περίσταση, απλές ή κλινικές, όπως Acana, Orijen, Hills.

Στοματική υγιεινή

Οι περισσότερες γάτες άνω των 3 ετών αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα οδοντικής φύσεως, γι’ αυτό και η περιποίηση των δοντιών της γάτας είναι απαραίτητη. Το βούρτσισμα των δοντιών της εμποδίζει τον σχηματισμό πλάκας και πέτρας, διατηρεί την υγεία των ούλων και βελτιώνει τη δυσάρεστη αναπνοή.

Άσκηση

Όλες οι γάτες πρέπει να είναι δραστήριες, για να παραμείνουν σωματικά και ψυχικά υγιείς. Αφήστε τις να παίζουν, να τρέχουν, να σκαρφαλώνουν και να κρύβονται. Γι’ αυτό, αν η γάτα σας ζει μέσα στο σπίτι, να είστε προετοιμασμένοι για κάποιες μικρές ζημιές, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες. Περάστε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε μαζί της, παίζοντας, και βοηθήστε την να κοινωνικοποιηθεί πιο εύκολα με άλλα ζωάκια, αλλά και ανθρώπους, μικρούς και μεγάλους.

Περιποίηση

Το τακτικό βούρτσισμα του τριχώματος της γάτας ενισχύει την υγεία της και προλαμβάνει προβλήματα στο στομάχι, όπως τον σχηματισμό τριχοβεζοαρίων. Με το βούρτσισμα αφαιρούμε τις τρίχες που πέφτουν φυσιολογικά, πριν προλάβει η γάτα μας να τις καταπιεί με το έντονο γλείψιμο. Προλαμβάνουμε έτσι εμετούς ή ακόμα και έμφραξη της πεπτικής οδού, που μπορεί να δημιουργηθεί από τις τριχόμπαλες στο στομάχι.

Περιποίηση Grooming